Światowy Tydzień Przedsiębiorczości w SP Śledziejowice

Światowy Tydzień Przedsiębiorczości to międzynarodowy projekt promujący świadomy rozwój, aktywną postawę wobec życia i podejmowanie biznesowych inicjatyw. Organizowany od 2008 roku, obecnie w 170 krajach. Każdego roku w listopadzie organizacje, instytucje i firmy, którym zależy na rozwijaniu przedsiębiorczości, organizują bezpłatne szkolenia, warsztaty, debaty i kampanie promocyjne z zakresu zakładania i rozwijania własnej działalności gospodarczej, budowania sieci kontaktów, rozwijania start-upów, powrotu na rynek pracy, negocjowania z pracodawcą, budowania własnej marki i wielu innych.

Fundacja Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości stara się budować wokół ŚTP społeczność ludzi, którzy reprezentują różne sektory i branże i chcą działać razem na rzecz zwiększania innowacyjności i przedsiębiorczości Polek i Polaków.

Partnerem Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w Polsce może zostać: instytucja publiczna, przedsiębiorstwo, instytucja państwowa, organizacja pozarządowa, uczelnia wyższa lub szkoła.

W tym roku partnerem ŚTP została Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Śledziejowicach.

W szkole działa Szkolny Klub Przedsiębiorczości prowadzony przez Renatę Palińską, w którym uczniowie realizując ogólnopolski projekt Młodzi Przedsiębiorczy poznają tajniki ekonomii i przedsiębiorczości.

18 listopada w szkole została zorganizowana gra ekonomiczna Chłopska Szkoła Biznesu dla klas szóstych i siódmych.

Gra, która zabiera nasz w czasy historyczne, kiedy to aby zarobić na własnym biznesie, trzeba było udać się na wyprawę handlową. Gra w najprostszy sposób przedstawia tajniki handlu i własnego przedsiębiorstwa. Chłopska Szkoła Biznesu to planszowa gra ekonomiczna, w którą równocześnie może grać od 12 do 30 osób w wieku od 12 roku życia. Gra została opracowana przez Małopolski Instytut Kultury w Krakowie jako narzędzie edukacyjne, szkoleniowe lub integracyjne służące do pracy z grupą. Gra jest prostą symulacją mechanizmów wolnego rynku, na którym można obserwować takie zjawiska jak popyt, podaż, spółka handlowa, cena, koszty produkcji, negocjacje handlowe i wiele innych. Nawiązuje ona do działalności produkcyjnej i handlowej rzemieślników tkackiego ośrodka andrychowskiego w XVIII wieku.

Renata Palińska